Az irodai informatika

2021.09.13

Üdvözlöm, ideértem!

Sokan ismernek már régóta irodai MS Office alkalmazások tréningjeiről. Közel 15 évig róttam Magyarország útjait és az ország szinte minden pontján tartottam különféle Excel és Access tréningeket a kezdőtől a haladóig, valamint programozásáig. A nagyvállalati tréningeknél nemcsak a résztvevőket ismertem meg, hanem az adott vállalatok, gyárak működését, adatfeldolgozási rendszerét, függetlenül attól, hogy nem láttam a hálózatukat és közvetlenül az informatikai rendszereiket sem.

Nagyon sok résztvevőnek a tréning szünetében tanácsot adtam, segítettem saját feladataik javításában, korszerűsítésében, valamint a hatékonyabb megoldásában. Ilyenkor láttam azt, hogy a felhasználók nagyon sokszor a feladataikban, hiába van az Excel programhoz komolyabb ismeretük, mégis a táblázatuk rosszul van felépítve, nehézkes így az adatkezelése és így lényegesen több időt igényel a napi munka elvégzése. Ha a felmerülő hibalehetőségek számát is figyelembe venném, akkor még rosszabb a helyzet.

A számítógépek, és a különféle informatikai rendszerek már közel 30 éve mellettünk vannak, velünk együtt léteznek, de ez nem jelenti azt, hogy egy általános felhasználó hasonlóan tud gondolkozni egy fejlesztésről, egy helyzetről, mint egy informatikai szakember, valamint tényleg át tudja-e látni az új helyzet lehetőségeit, veszélyforrásait és a megoldásának a folyamatát.

Úgy látom, mindenkinek a saját területén kell a megfelelőt alkotnia. Ha a kezdeti lépéseknél megfelelő segítséget kap egy felhasználó az sokban segíti a jövőben a saját feladatainak a megoldását. Egy megfelelően felépített alaprendszer könnyebben fejleszthető tovább, nagyobb szabadságfokkal rendelkezik és a saját kollégáink is képesek tovább fejleszteni az adatfeldolgozás folyamatát.

Az IT piac nagyon sűrű, rengeteg szereplővel és termékkel. Nagyon nehéz még nekünk "informatikusoknak" is átlátni és kiválasztani a megfelelő rendszert vagy szolgáltatást. Ha viszont adott élethelyzetben kikéri egy szakember véleményét, megkéri magyarázza el Önnek, mit jelent az adott helyzet és milyen lehetőségei vannak, akkor lényegesen jobb döntést tud Ön hozni.

Egy megrendelésnél lényegesnek tartom az ár-érték arány fenntartását. Azaz nem akarok és nem is fogok olyan megoldást készíteni, olyan rendszert ismertetni, amiben bennem felmerül, hogy a befektetett költségek nem tudnak megtérülni, vagy ár-érték arányban nem érte meg a fejlesztés. Az igényekre adott ajánlatokban kitérek arra, megoldható-e a jelenlegi dolgozói állománnyal a sikeres bevezetés, vagy szükséges-e oktatással megerősíteni a dolgozói kompetenciákat, az informatikai tudást. Vallom, hogy több kis lépésben végzett fejlesztés, ami előmozdítja a felhasználókban egy új rendszer ismeret alkalmazását jobb, mintha egy lépésben egy nagy ugrást végzünk és hónapok vagy akár több mint egy év, mire hibamentesen tudja alkalmazni a felhasználó az új rendszert.

Ezen a területen szeretnék én Önnek, a cégének és a kollégáinak segíteni. Hogy az IT rendszer, amit használ, vagy a jövőben használni fog, az minden igényét a lehető legjobban segítse, kielégítse.